Виховна робота.
Виховна робота
Виховна робота в ліцеї є важливим компонентом навчально - виховного процесу .Вона спрямована на формування світоглядної позиції та ціннісних орієнтацій учнівської молоді, надання широких можливостей для опанування основами наук, багатством національної та світової культури, створення умов для вільного, природо - відповідного, гармонійного розвитку, індивідуального та професійного самовдосконалення . Формування інтелектуального та світоглядного розвитку учнів нашого ліцею здійснюється за допомогою таких засобів:
-виховні заходи під час навчального процесу;
-виховні в позанавчальний час;
-виховання учнів власною поведінкою педпрацівників і співробітників ліцею.
Виховання поваги, інтересу до професії здійснюється під час проведення навчальних занять. Виховний процес є невід'ємною частиною роботи ліцею. У процесі виховання головним є стосунки між майстром і учнем, які будуються на основі співдружності , спвробітництва і партнерства. Виховна робота ліцею проводиться з урахуваням інтересів, нахилів, здібностей та бажань учнів. На засіданнях педагогічної ради протягом навчального року обговорюються всі розділи виховної роботи. Дирекція закладу контролює співпрацю класних керівників та майстрів виробничого навчання з батьками, створення належних умов навчання, виховання та проживання учнів в гуртожитку.
Пріоритетні напрямки виховної роботи в Кузьминецькому ПАЛ на 2016-2017 н.р.
Громадянське виховання:
формування активної громадянської позиції та відповідальності за долю України:
- усвідомлення національної ідеї;
- почуття патріотизму, національної свідомості, розвиненої правосвідомості, культури між етикетних відносин, розуміння важливості української мови як основи духовної культури;
- необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов'язків, свобод, готовності до захисту інтересів Батьківщини.
Військово-патріотичне виховання:
формування справжнього патріота з глибоким розумінням громадянського обов'язку, готовністю у будь-який час стати на захист Вітчизни, спонукати молодь до фізичного самовдосконалення, вивчення бойових традицій та героїчних сторінок історії українського народу.
Моральне виховання:
прищеплювати і розвивати моральні почуття, переконання і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, що діють у суспільстві.
Трудове виховання:
сприяти формуванню в учнів ціннісного ставлення до праці:
- формувати готовність до творчої праці;
- розвивати вміння соціально адаптуватися, володіти собою в складних життєвих ситуаціях, дотримуватись самодисципліни та самоконтролю;
- формувати корпоративну культуру особистості, уміння будувати професійну кар'єру в умовах системних змін.
Художньо-естетичне виховання:
формування естетичної культури особистості, художньо-естетичних цінностей, створених світовою культурою, цінностей інформаційної культури:
- здатності до активної перетворювальної діяльності з внесенням елементів краси в усі сфери життя людини;
- навичок створення та реалізації мистецьких проектів як основи творчого самовираження і самоствердження особистості;
- розуміння художніх шедеврів, вміння вирізняти цінності і квазіцінності (піднесене і потворне);
- оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями.
Екологічне виховання:
формувати екологічну культуру особистості:
- усвідомлення єдності людини та природи;
- ставлення до природи як історико-культурної, наукової та освітньої цінності;
- моральної відповідальності за природне довкілля;
- екосистемного підходу до розв'язання екологічних проблем, стратегій і технологій їх вирішення в інтересах еколого-збалансованого розвитку суспільства;
- критичного ставлення до екологічної інформації та способів її пошуку;
- правил дотримання інформаційної, харчової та радіаційної безпеки.
Превентивне виховання:
Превентивне виховання полягає у досягненні відповідальної поведінки, виробленні імунітету до негативних впливів соціального оточення.
Родинно-сімейне виховання:
формування гуманних взаємин між членами кожної родини, розуміння важливості ролі сім'ї у житті суспільства, створення сприятливої трудової атмосфери в сім'ї, виховання, національної свідомості і самосвідомості, культури, поведінки в сім'ї.
Формування здорового способу життя:
підвищення функціональних можливостей організму, сприяння всебічному гармонійному розвитку, відмова від шкідливих звичок, покращення розумової і фізичної працездатності.
Робота з обдарованими учнями, розвиток творчої особистості:
створення умов для формування та розвитку обдарованої особистості, реалізації її пізнавальних та творчих здібностей.
У ліцеї застосовуються різноманітні форми позаурочної діяльності:
- інформаційно - просвітницькі та виховні години ; диспути, тематичні вечори, інтелектуальні ігри, огляди - конкурси, тренінги, виставки, конференції, екскскурсії. Зокрема традиційне свято День знань, літературно- музична композиція " Святкуй Учителю!", до дня УПА - " Козацькі забави", вечір відпочинку присвячений Міжнародному Дню студентів, вечір пам'яті жертв голодомору " Збудуймо пам'яті негаснучий собор", лекція" Як захиститися віл СНІДу", "Андріївські вечорниці свято", яке проходило як театралізоване дійство.
Також в ліцеї ведеться індивідуально - профілактична робота з учнями , спрямована на профілактику правопорушень та негативних вчинків.Налагоджена робота з правоохороними органами , Службою у справах дітей при Барській РДА та іншими соціальними службами . Створена та функціонує Рада профілактики .Засідання Ради профілактики відбуваються раз на місяць , про що свідчать відповідні протоколи.
План засідань Ради профілактики правопорушень Кузьминецькогопрофесійногоаграрного
ліцею 2019-2020 н.р.
ВересеньЗАСІДАННЯ І
1. Аналіз роботи Ради профілактики правопорушень за 2019-2020 н.р.
2. Затвердження плану роботи на 2019-2020 н.р.
3. Нормативно-правове забезпечення захисту дитини від жорстокого поводження.
ЛистопадЗАСІДАННЯ II
1. Виконання правил поведінки для учнів.
2. Проведення аналізу психолого - педагогічної діагностики спрямованої на виявлення схильних до правопорушень,
3. Інформація про відвідування окремих функціонально неспроможних сімей.
Грудень ЗАСІДАННЯ
1. Зустріч правоохоронних органів з батьками учнів групи "ризику".
2. Заслуховування на раді профілактики учнів, які прогулюють уроки (з їх батьками).
3. Поради соціального педагога по роботі з педагогічно-занедбаними дітьми.
Березень ЗАСІДАННЯ IV
1. Звіт класних керівників та наставників про індивідуальну роботу по запобіганню правопорушень.
2. Відвідування родин учнів, які знаходяться в "групі ризику".
Травень ЗАСІДАННЯ V
1. Підсумкове засідання Ради. Профілактична робота перед літніми канікулами.
2. Перегляд списків учнів, які стоять на обліку, та деструктивних сімей.
3. Індивідуальна робота з важковиховуваними учнями.
Наші учні та педпрацівники щорічно приймають участь в обласних конкурсах та нагороджені:
- Дипломом І І ступеня Управління освіти і науки Вінницької державної адміністрації нагороджений Вусик Ігор за підсумками Обласного етапу Всеукраїнського конкурсу, присвяченого 20 - річниці незалежності ;
- Дипломом І І І ступеня Управління освіти і науки Вінницької державної адміністрації нагороджена Максимчук Надія Петрівна - бібліотекар ліцею за перемогу в І етапі Всеукраїнського конкурсу " Роль бібліотеки навчального закладу у формуванні професійної компетентності робітничих кадрів .
- Грамота управлінняі освіти і науки за участь в обласному фестивалі - конкурсі " Молодь Вінниччини обирає здоров'я" ( команда ліцею "Адреналін")
- Диплом І І І ступеня за перемогу в обласному фестивалі - огляді художньої самодіяльності" Подільські зорі"
- Дипломом І І ступеня нагороджений хоровий колектив учнів та педпрацівників за перемогу в обласному фестивалі - огляді художньої самодіяльної творчості.
- Грамотою за зайняте І місце нагороджена вихователь ліцею Котлярова Л.О. на кращу методичну розробку виховного заходу з проблем виховання підростаючого покоління " Від творчості - до самоствердження"
- Грамотою за зайняте І І місце нагороджена заступник директора з виховної роботи Онищук Т.Й. в обласному конкурсі на кращий виховний проект серед педпрацівників ПТНЗ області
- Дипломом І І ступеня нагороджений учень ліцею Железняк Василь переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнку " Безпека та мир в Україні"
- Дипломом І ступеня нагороджена учениця ліцею Дмитрик Світлана за перемогу в обласному конкурсі - виставці умільців сучасного оранжування квітів " Фантазії весни"